FULLBOKAD: Skriva reklam- och marknadsföringstexter för böcker

Människor är idag mottagare av en strid ström av information och det är en allt större utmaning att ta plats i detta ”brus”. Det är helt enkelt svårare att nå ut med information, samtidigt som det är ytterst viktigt att göra det. Den nya boken trängs bland många andra boktitlar (eller andra informationskällor), men vi noterar även trenden att titlar har en kort livslängd innan de blir ointressanta. Därför har det blivit allt viktigare att planera sin marknadsföring och göra bättre beskrivningar för att bäst nå ut i olika media samt mot olika målgrupper. Utgångspunkten för kursen är verkliga texter där teori blandas med praktiska exempel.

Kursen innehåller

Under en kväll går vi igenom olika typer av texter för att marknadsföra böcker, till exempel;

  • Baksidor
  • Katalogtexter
  • Webbpresentationer
  • Författarpresentationer
  • Pressmeddelanden
  • Inbjudningar, annonser, banner, affischer

Utifrån verkliga texter och teori kommer vi bland annat att diskutera;

  • Målgruppsanpassning
  • Dispositionsmodeller
  • Sökordsoptimering
  • Att skriva i olika kanaler
  • Argumentation.

Kurslärare är Mikael Rosén - copywriter med lång erfarenhet som kommunikationsbyråledare, han har varit huvudlärare på Berghs i copywriting, föreläsare och författare. Han har skrivit på uppdrag för de flesta typer av företag, organisationer och myndigheter samt författat en prisbelönad lärobok: ”Skriva för att övertyga”. Mikael har även varit kurslärare för uppskattade kurser på Förlagsklubben.  

Datum: 26 januari
Tid: 18-21
Plats: Förläggareföreningen, Drottninggatan 97, 5 tr., Stockholm.
Pris: 1300 kr

Kompendium, smörgås och kaffe/te ingår. 

Det är ett begränsat antal platser och först till kvarn gäller.

För att gå denna kurs måste du vara medlem i Förlagsklubben och anmälan är bindande. Vid avbokning krävs läkarintyg.

Grundläggande
Sista anmälningsdatum
Datum