
Den offentlighet som bokbranschen varit del av förändras nu i rasande takt. Förändrade läsvanor, förändrade utbildningsnormer och ett alltmer globaliserat och digitaliserat medieutbud, gör att boken får allt svårare att nå ut i traditionella kanaler.
Daniel Sandström är sedan förra året litterär chef på Albert Bonniers Förlag och jobbade tidigare som journalist i många år, senast som kulturchef på Svenska Dagbladet. Utifrån sina erfarenheter av tidningsbranschens digitalisering diskuterar han bokbranschens framtid och stundande förändringar.
Pris: 50 kr (betalas på plats). Som vanligt kommer det finnas vin till självkostnadspris (20 kr/glaset), alkoholfritt alternativ samt lättare tilltugg. Puben äger rum i Förläggareföreningens lokaler.
Anmäl dig till cilla.ohnfeldt@gmail.com senast fredagen den 13 mars
Glöm inte att betala in medlemsavgiften för 2015 till Förlagsklubben.
Varmt välkommen!