
Kursen innehåller
Under en kväll går vi igenom olika typer av texter för att marknadsföra böcker, till exempel;
- Baksidor
- Katalogtexter
- Webbpresentationer
- Författarpresentationer
- Pressmeddelanden
- Inbjudningar, annonser, banner, affischer
Utifrån verkliga texter och teori kommer vi bland annat att diskutera;
- Målgruppsanpassning
- Dispositionsmodeller
- Sökordsoptimering
- Att skriva i olika kanaler
- Argumentation.
Kurslärare är Mikael Rosén - copywriter med lång erfarenhet som kommunikationsbyråledare, han har varit huvudlärare på Berghs i copywriting, föreläsare och författare. Han har skrivit på uppdrag för de flesta typer av företag, organisationer och myndigheter samt författat en prisbelönad lärobok: ”Skriva för att övertyga”. Mikael har även varit kurslärare för uppskattade kurser på Förlagsklubben.
Datum: 22 mars
Tid: 18.00-21.00
Plats: Förläggareföreningen, Drottninggatan 97, 5 tr., Stockholm.
Pris: 1300 kr
Kompendium, smörgås och kaffe/te ingår.
Det är ett begränsat antal platser och först till kvarn gäller.
För att gå denna kurs måste du vara medlem i Förlagsklubben och anmälan är bindande. Vid avbokning krävs läkarintyg.