KURSNYHET! PR för böcker – Vad är det egentligen? Och hur gör man?

Att nå ut med sina boknyheter och få genomslag i bruset blir bara viktigare och viktigare för såväl stora som små förlag. Grundläggande insikter i och kännedom om PR-arbetet är ett användbart tänk att ha med sig oavsett var i bokprocessen man arbetar - på ett förlag eller som frilans. 
Nu erbjuder Förlagsklubben en sprillans ny kvällskurs i förlags-PR med kursledare Karin Wahlén. Under kvällen får du såväl grundläggande PR-kunskaper som branschspecifika tips från en av branschens mest erfarna PR-agenter, som jobbat med många framgångsrika boklanseringar. Undrar du vem som uppfann PR och hur hen gjorde för att få amerikanska kvinnor att tänka på cigaretter som ”frihetsfacklor”? Funderar du ohälsosamt mycket på vad Hannibal Lecter har med sociala medier att göra eller varför Östersunds FK en gång dansade Svansjön? Kanske vill du veta hur platsbyggda bokhyllor hänger ihop med bokförlag, eller hur Till häst genom Västerbotten av Olof Wretling och Sven Björklund gick från fiasko till succé? Missa inte att få både viktig kunskap inom ett område som blir viktigare och viktigare och svaren på ovanstående frågor den 21 mars kl. 18.00!
Karin Wahlén är grundare av kommunikationsbyrån Kult PR som jobbar med rådgivning, innehåll, produktion och relationsbaserad PR. Bland deras kunder återfinns både stora och små förlag likväl som TV och filmbolag. Hon är aktuell med boken "All PR är bra PR – konsten att nå ut". 
Observera att kursen hålls i fysisk form i Stockholm. Lättare förtäring (smörgås, frukt och fika) ingår under kvällen. För att gå denna kurs måste man vara medlem i Förlagsklubben, medlemskap kan lösas i samband med din bokning. Anmälan är bindande. Eventuell avbokning sker vid uppvisande av läkarintyg.

Pris
1 350kr
Sista anmälningsdatum
Datum
Slutdatum
Plats
Förläggareföreningen, Kungstensgatan 38, Stockholm