
Oavsett om du är författare, frilansare eller jobbar på förlag är det idag allt viktigare att ha en hög digital närvaro i sociala kanaler. Men i takt med att algoritmer, trender och praxis förändras snabbt kan sociala medier kännas mer och mer som en djungel.
Hur kommer jag igång? Vilka kanaler bör jag använda? Och vad för typ av innehåll ska jag skapa?
Den här kursen ger dig en grund att stå på. Vi går bland annat genom kanaler, format, målgrupper, verktyg, innehållsstrategi och produktion. Vi tittar också på några sociala medier-trender i bokbranschen, goda exempel på författare som lyckats bra och olika varianter av innehåll som skapat stor spridning vid en boklansering. Den passar både dig som vill ha hjälp att starta igång, dig som vill ta dina kanaler till en ny nivå och dig som helt enkelt bara vill ha lite ny inspiration. Kursen bjuder på en kombination av föreläsning och praktiska workshops.
Kursledare Josefin Andersson arbetar som projektledare inom marknadsföring och kommunikation på Bazar Förlag och Bokförlaget Max Ström. Hon är ansvarig för förlagens sociala kanaler och hennes fokus ligger på den digitala marknadsföringen i lanseringsarbetet.
Observera att kursen hålls i fysisk form i Stockholm. Lättare förtäring (smörgås, frukt och fika) ingår under kvällen. För att gå denna kurs måste man vara medlem i Förlagsklubben, medlemskap kan lösas i samband med din bokning. Anmälan är bindande. Eventuell avbokning sker vid uppvisande av läkarintyg.
Datum: tisdag 15 oktober
Tid: 18.00–21.00 (inkl. paus för smörgås och fika)
Bokning enbart för medlemmar, medlemskap kan lösas i samband med bokning