Passion för historia - alltsedan Erik Osvalds och Björn Andersson fick idén att ge ut tidningar och böcker med fokus på populärhistoria så har detta varit Historiska Medias signum. Hur drivs ett förlag med passion för historia idag? Utgivningen har rört sig från renodlat facklitterär till att numera ha en naturlig plats också för skönlitteratur. En traditionellt fysisk bokutgivning har blivit alltmer digital – ljudböcker och e-böcker är idag en viktig del av förlagets utgivning och Historiska Media driver med framgång fyra populära podcasts. Sedan 2022 är Historiska Media också ett Bonnierförlag – hur fungerar det att vara ett litet Lundaförlag i Bonnierkoncernen?
Välkommen till ett digitalt förlagsbesök i hjärtat av Lund, där vi får ta en runda i förlagets lokaler och lyssna på ett samtal mellan Christina Haugen, VD/Marknadschef och Hugo Nordland, fackboksredaktör på Historiska Media tillika ordförande i Förlagsklubben Syd.
Anmäl dig nu! Observera att detta är endast för medlemmar. Om du ännu inte är medlem i Förlagsklubben, så passa på att bli det nu!